Only Murders in the Building - معرفی سریال فقط قتل های داخل ساختمان

Only Murders in the Building - معرفی سریال فقط قتل های داخل ساختمان

Only Murders in the Building - معرفی سریال فقط قتل های داخل ساختمان

توسط : Admin

  پخش سریال Only Murders in the Building با بازی استیو مارتین و سلنا گومز به‌تازگی از شبکه هولو آغاز شده و در این مطلب قرار است با این سریال کمدی بیشتر آشنا شویم.

به‌تازگی پخش سریال Only Murders in the Building از شبکه هولو آغاز شده است. این سریال که جدیدترین سریال کمدی سرویس استریم Hulu است، توسط استیو مارتین تولید شده و تاکنون سه قسمت از آن پخش شده است. در این سریال شاهد حضور استیو مارتین به‌عنوان بازیگر درکنار سلنا گومز، خواننده محبوب پاپ و مارتین شورت نیز هستیم. سه قسمت اول این سریال کمدی به‌صورت همزمان پخش شده‌اند و ۷ قسمت باقی مانده در روزهای سه‌شنبه هر هفته از شبکه هولو پخش خواهند شد. 

سریال Only Murders in the Building توانسته است رکورد افتتاحیه تعداد بینندگان سریال‌های اورجینال کمدی شبکه هولو را بشکند و همچنین توانسته نقدهای بسیار مثبتی هم از منتقدان دریافت کند. حالا در این مطلب قرار است به معرفی سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان بپردازیم و بیشتر با این سریال آشنا شویم و ببینیم چه اتفاقاتی در سه قسمت اول سریال Only Murders in the Building رخ داده است.

استیو مارتین، سلنا گومز و مارتین شورت در قسمت اول سریال Only Murders in the Building

چه چیزهایی باید پیش از تماشای سریال Only Murders in the Building بدانیم؟

سریال Only Murders in the Building یک سریال کمدی، معمایی و جنایی است که به ماجراهای سه غریبه‌ی شیفته‌ی جنایت‌های واقعی می‌پردازد که ناگهان خودشان را درگیر یک پرونده‌ی اسرارآمیز می‌بینند و باید برای حل آن اقدام کنند. اتفاقات این سریال کمدی در ساختمان آرکونیا در نیویورک جریان دارد که تمرکز آن روی سه شخصیت چارلز هیدن ساویج، بازیگر محبوب دهه ۸۰ میلادی برای بازی در سریال‌های کارآگاهی، الیور پتنوم، کارگردان ورشکسته تئاتر و میبل مورا، زن جوان و مرموزی که کار ناتمامی در ساختمان آرکونیا دارد، است که حالا این سه شخصیت باید معمای قتلی را حل کنند.

در سریال Only Murders in the Building شاهد حضور استینگ هستیم

استیو مارتین، مارتین شورت، سلنا گومز، ارن دومینگوئز، ایمی رایان، جکی هافمن، ناتان لین، تینا فی، جولیان چیهی و استینگ، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Only Murders in the Building حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. علاوه‌بر بازی، استیو مارتین وظیفه ساخت سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان را نیز بر عهده داشته که جان هافمن به او در ساخت این سریال کمدی کمک کرده است. همچنین مارتین و هافمن فیلمنامه قسمت اول این سریال را نیز نوشته‌اند.

سریال فقط قتل‌های داخل ساختمان در ۱۰ قسمت که مدت زمان هر قسمت بین ۲۵ تا ۳۵ دقیقه است، توسط بخش تلویزیونی استودیو قرن بیستم تولید شده است که روزهای سه‌شنبه هر هفته از شبکه هولو پخش می‌شود. ۳ قسمت اول این سریال کمدی به‌صورت همزمان از این سرویس استریم پخش شده‌اند. همچنین هولو از این سریال به‌عنوان یک مینی سریال یا سریال محدود یاد نکرده است و احتمال تمدید سریال Only Murders in the Building برای فصل دوم نیز وجود دارد، اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا فصل دوم ادامه داستان و شخصیت‌های فصل دوم خواهد بود یا داستان و شخصیت‌های متفاوتی را خواهیم دید.

سلنا گومز در نقش میبل مورا در حال پیاده روی و گوش دادن به موسیقی در قسمت اول سریال Only Murders in the Building

چه اتفاقاتی در سه قسمت اول سریال Only Murders in the Building رخ داد؟

آیا تیم کونو خودکشی کرده یا واقعا به قتل رسیده است؟

سریال Only Murders in the Building داستان سه همسایه در ساختمان آرکونیا در نیویورک را دنبال می‌کند که هر یک ویژگی و هدف متفاوتی دارند، اما در یک مورد با هم دارای اشتراک هستند و آن هم گوش دادن به پادکست جنایی است. اتفاقات سریال از جایی آغاز می‌شود که تیم کونو، همسایه ظاهرا تنها و منفور ساختمان خودکشی کرده است و حالا همین موضوع باعث می‌شود تا این سه همسایه که تا قبل آن در حال دوری از هم بودند، هدف مشترکی پیدا کنند و آن هم حل معما مرگ تیم کونو و اثبات کردن این موضوع که او خودکشی نکرده و درواقع به قتل رسیده است. اما اگر او خودکشی نکرده پس چه کسی پشت قتل او قرار دارد؟

تمامی شواهد از این می‌گویند که تیم کونو خودکشی کرده است، اما شواهدی هم وجود دارد که می‌گوید او شاید واقعا خودکشی نکرده و به قتل رسیده است. در طول سه قسمت ما با سه شخصیت مختلف آشنا می‌شویم که هر یک دارای گذشته متفاوتی هستند و برای حل این پرونده دلیل خودشان را دارند. اول به چارلز هیدن ساویج می‌پردازیم که در دهه ۸۰ میلادی بازیگر محبوب سریال کارآگاهی بوده و حالا سال‌ها فراموش شده و در به در دنبال یک نقش بزرگ است تا دوباره خودش را سر زبان‌ها بیندازد، اما او مردی تنها با رازی نامشخص از گذشته‌اش است که دوست ندارد برای کسی برملا کند.

استیو مارتین در نقش چارلز هیدن ساویج در قسمت اول سریال Only Murders in the Building

در نقطه مقابل الیور پتنوم را داریم که کارگردان مشهور تئاتر بوده، اما حالا به فردی ورشکسته تبدیل شده است که کسی حاضر نیست روی کارهای او سرمایه‌گذاری کند و حالا خانواده‌اش نیز او را طرد کرده‌اند. آپارتمان در ساختمان آرکونیا تنها دارایی باقی‌مانده الیور است که در حال از دست دادنش نیز است. ولی میبل مورا شاید مرموزترین ساکن ساختمان آرکونیا باشد؛ شخصی که او را کسی نمی‌شناسد و می‌گوید برای تعمیر و بازسازی خانه عمه‌اش به این ساختمان نقل مکان کرده است و ظاهرا در کار طراحی است. سریال خیلی سریع سراغ اصل مطلب می‌رود و زمانی را تلف نمی‌کند.

پس از آشنایی با هر شخصیت کم کم رازهای بیشتری برملا می‌شود تا شک و تردید بینندگان بیشتر شود. در همان شب خودکشی تیم کونو، یک گربه نیز فوت کرده که صاحب گربه اعتقاد دارد کار تیم کونو بوده است. آیا تیم کونو قبل از مرگش این گربه را مسموم کرده؟ هنوز مشخص نیست و ما متوجه می‌شویم که میبل مورا دارای یک گذشته با تیم کونو بوده است. شاید کلید حل پرونده در دستان میبل باشد که در کودکی هر سال به آرکونیا آمده و تابستان را عمه خودش زندگی می‌کرده است و همین موضوع باعث آشنایی او با تیم کونو و در ادامه اسکار و زوئی می‌شود.

مارتین شورت در نقش الیور پتنوم در سریال Only Murders in the Building

در سه قسمت اول سریال Only Murders in the Building متوجه می‌شویم میبل با تیم دارای یک گذشته تاریک و مرموز است

اما اسکار و زوئی چه کسانی هستند؟ زوئی فردی ثروتمند بود و اسکار هم پسر خدمتکار ساختمان است که آن‌ها پس از دوستی عمیقی که پیدا می‌کنند، گروهی برای حل معماها و برملا کردن راز جنایات ساختمان تشکیل می‌دهند، اما در یک شب زوئی کشته می‌شود و اسکار به‌عنوان قاتلش دستگیر و به زندان می‌رود. در طول سه قسمت اول سریال Only Murders in the Building شاهد مظنونانی هستیم که ممکن است هر یک قاتل تیم کونو باشند. در ابتدا شک ما به سمت میبل می‌رود، اما خیلی زود متوجه می‌شویم که این موضوع درست نیست یا حداقل فعلا در طول سه قسمت اول نام او از این فهرست خارج شده است.

نفر دوم بدون شک اسکار است. در حال حاضر منطقی‌ترین گزینه روی میز اسکار است که شاید پس از آزادی از زندان به‌دنبال گرفتن انتقام از تیم کونو باشد. براساس واکنش‌های میبل، ظاهرا اسکار باعث مرگ زوئی نشده یا حداقل به‌صورت عمدی نقشی در مرگ او نداشته است، اما تیم از دادن شهادت خودداری کرد و باعث زندانی شدن اسکار شده بود. حالا آیا اسکار ممکن است تیم را کشته باشد؟ احتمالش زیاد است. همچنین هنوز ممکن است رازهای تاریک بیشتری در مورد گذشته تیم و میبل وجود داشته باشد که درنهایت ما را به سمت شخصیت مرموزی به اسم جین می‌برد که او را تنها در آسانسور دیدیم.

استیو مارتین، مارتین شورت و سلنا گومز در آسانسور در قسمت اول سریال Only Murders in the Building

البته ممکن است درنهایت ارتباطی به پرونده نداشته باشد، اما فراموش نکنیم که او ممکن است ارتباطی با زوئی داشته باشد یا ازطرف خانواده زوئی که احتمالا متوجه راضی تاریک شده‌اند یا حتی اسکار برای کشتن تیم کونو استخدام شده باشد. البته شاید درنهایت استینگ قاتل باشد و همه ما غافلگیر شویم! اما چیزی که مشخص است مرگ تیم اتفاقی نبوده و در قسمت سوم متوجه می‌شویم که این سه نفر به درستی حدس زده‌اند و راز بزرگی پشت مرگ تیم کونو پنهان شده که میبل احتمالا کلید ماجرا است. البته ما ظاهرا قاتل را در همان قسمت اول دیدیم، اما خب هویت یا حتی جنسیت این شخصیت مرموز مشخص نبود.

در قسمت اول سریال Only Murders in the Building شاهد حضور شخصی مرموز بودیم که احتمالا قاتل تیم کونو است

اما آیا سریال Only Murders in the Building صرفا یک سریال کمدی معمایی است؟ سازندگان سریال تلاش کرده‌اند تا برای هر شخصیت خط داستانی مشخصی ایجاد کنند. به‌طور مثال چارلز در تلاش است تا گذشته خود را بازسازی کند و حتی او شاید دلش برای بازی در سریال‌های جنایی و کارآگاهی تنگ شده باشد و البته ایندفعه می‌تواند به‌جای گوش دادن به پادکست، خودش ستاره یک پرونده واقعی باشد. البته او شاید درنهایت می‌خواهد دیگر تنها نباشد. درطرف دیگر الیور را داریم که او هم تلاش می‌کند تا حرفه خودش را دوباره بازسازی کند و با ساختن برنامه پادکست و شاید در آینده فیلم و سریال براساس آن، هم دوباره به دنیای کارگردانی بازگردد و هم از ورشکستگی نجات پیدا کند.

سلنا گومز، استیو مارتین و مارتین شورت در مراسم تیم کونو در قسمت دوم سریال Only Murders in the Building

میبل هم جلوتر گفتیم که دارای یک گذشته با تیم کونو است که او احتمالا هم به‌دنبال یافتن راز مرگ زوئی است و هم اینکه می‌خواهد راز مرگ تیم را کشف کند و شاید قتل این دو نفر هم با یکدیگر ارتباط داشته باشد. همچنین میبل به‌دنبال پایان عذاب وجدان خودش است و البته شاید او نفر بعدی باشد. سریال Only Murders in the Building در سه قسمت اول وعده یک سریال کمدی متفاوت و جذاب را داده است و سرعت و روند بسیار خوبی داشته و در طول این سه قسمت شاهد شوخی‌های خلاقانه و خوبی هستیم.

هرچند شاید درنهایت پرونده مرگ تیم کونو خیلی پیچیده نباشد و ما از همین الان هم قاتل را شناسایی کرده باشیم، اما سریال تلاش می‌کند تا با بازی خوب ستارگان اصلیش روایتی مرموز و جذاب را ارائه کند که حداقل در شروع بسیار موفق بوده است.

مطالب مرتبط
video image

توسط Admin

0

  پخش سریال Only Murders in the Building با بازی استیو مارتین و سلنا گومز به‌تازگی از شبکه

ادامه مطلب
video image

توسط Admin

0

معرفی فیلم Jungle Cruise ؛ زوج هیجان انگیز بلانت و جانسون در یک ماجراجویی جذاب             

ادامه مطلب

A PHP Error was encountered

Severity: Core Warning

Message: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'ixed.7.0.lin' (tried: /usr/local/php73/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20180731/ixed.7.0.lin (/usr/local/php73/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20180731/ixed.7.0.lin: undefined symbol: _zval_ptr_dtor), /usr/local/php73/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20180731/ixed.7.0.lin.so (/usr/local/php73/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20180731/ixed.7.0.lin.so: cannot open shared object file: No such file or directory))

Filename: Unknown

Line Number: 0